Preguntes freqüents

00. On pot anar un usuari en cas de tenir preguntes o dubtes funcionals?

Et recomanem que un cop estiguis dins la teva zona d’usuari de l'app, vagis a l’àrea d’ajuda i suport. Si això no resolgués el teu dubte, allà trobaràs un formulari per enviar-nos la teva petició i et contestarem en un termini màxim de 48h laborables. En cas de necessitat urgent, pot trucar al número de telèfon d'atenció al client d'apparkB 937065550.

01. Puc utilitzar ApparkB per estacionar com a resident?

No. Actualment l’aplicació només permet l’estacionament en places blaves i verdes preferent, quedant per tant exclosos els pagaments dels estacionaments dels residents a la seva zona, per les condicions especials que tenen.

02. Com puc canviar la targeta bancària associada al compte apparkB?

La pots canviar des de l’apartat configuració de l’aplicació així com des de la teva zona d'usuari del web de l'AREA. 

03. Hi ha la possibilitat de pagar només pels minuts exactes estacionats?

Si, de fet és l'única manera. Amb el pagament per mòbil sempre pagaràs pels minuts exactes que estaciones.

04. Cal anar al parquímetre per obtenir un tiquet?

Ara ja no. Pots obtenir el tiquet digital còmodament des del teu dispositiu smartphone.

05. Des d'on puc utilitzar el servei?

És molt important que activis l’estacionament des del teu vehicle, o bé al costat, d’altra banda el teu GPS et pot donar una posició que no coincideix amb la del teu vehicle i obtenir un tiquet no vàlid.

06. Quines eines i quins canals puc utilitzar per a la compra d'un tiquet?

Pots continuar obtenint els tiquets per la via tradicional del parquímetre i alhora utilitzant el teu smarphone. Conviuen els dos canals de servei.

07. Cal registrar-se per utilitzar el servei?

Si, el registre és imprescindible, sense un compte d’usuari no podràs utilitzar el servei.

08. Quines formes existeixen per registrar-me?

Podràs fer-ho des del teu mateix smartphone abans del primer estacionament en que desitgis fer servir l’aplicació. Alternativament, i si ho prefereixes, podràs registrar-te també directament al nostre web accedint des de qualsevol ordinador.

09. Funciona el servei també per a usuaris amb mòbils d'operadores estrangeres?

Si, a priori no hauries de tenir cap problema.

10. Puc fer servir l’aplicació per estacionar en zones blaves i verdes d’altres municipis diferents a Barcelona?

No, l’aplicació únicament és vàlida per Barcelona ara mateix.

11. Em cal posar algun comprovant horari/identificador o tiquet de paper al vehicle si pago pel mòbil fent servir l’App?

No, estigues tranquil, nosaltres ja tenim constància del tiquet digital que obtens amb el teu smartphone, ja no cal que posis cap tiquet a l’interior del vehicle.

12. Puc utilitzar un mòbil per aparcar diversos cotxes a la vegada?

No, el sistema està pensat perquè únicament puguis tenir un tiquet vigent el mateix moment.

13. Com puc registrar més d'un cotxe?

Fàcilment segueix les instruccions de la pantalla al registrar-te, i afegeix tots els teus vehicles si vols la primera vegada que et registris. Després ja no et caldrà pensar-hi més.

14. Puc utilitzar diversos mòbils per aparcar un cotxe?

Si, per poder fer servir apparkab només necessites tenir un terminal smartphone amb l’app instal•lada i un compte d’usuari per entrar i fer servir l’aplicació.

15. Puc comprar un tiquet tot i tenir un tiquet vigent en una altra zona per al mateix cotxe?

No, únicament pots tenir un tiquet digital vigent o obert des del teu smartphone en un moment concret de temps.

16. Permet el sistema prorrogar un tiquet vàlid a la mateixa zona?

No, l’objectiu de les places verdes i blaves és fomentar la rotació i donar servei a més usuaris que tu, per tant, un cop arribis al temps màxim permès de la regulació d’estacionament, 2h generalment, hauràs d’abandonar la plaça.

17. Puc comprar un tiquet per més temps que el temps màxim permès en l'ordenança?

No, això no ho permet la ordenança.

18. Què haig de fer si l'aplicació em diu que no ha trobat places properes del tipus seleccionat?

Assegurar-te que no és una zona exclusiva de residents. Et recomanem consultar el senyal d'inici del tram, per verificar-ne el tipus de plaça i horaris de regulació.

19. Com paga l'usuari les despeses?

A través de la targeta de crèdit que hagis introduït a la teva àrea d’usuari. El pagament de l’estacionament sempre es realitza quan tu voluntàriament finalitzis l’operació.

20. Estan segures les meves dades de la targeta de crèdit i del meu compte bancari en el sistema?

Si, pots estar tranquil, tota la informació està encriptada i compleix els estàndars de seguretat més exigents.

21. Què haig de fer si no estic d'acord amb transaccions de compres o amb càrrecs al meu compte bancari o targeta de crèdit a favor de l'AREA?

Et recomanem que un cop estiguis dins la teva àrea d’usuari vagis a l’àrea d’ajuda i suport. Si això no resolgués el teu dubte, allà trobaràs un formulari per enviar-nos la teva petició i et contestarem en un termini màxim de 48h laborables.

22. Hi ha algun límit per comprar tiquets utilitzant l’app?

No, la quantitat de vegades que vulguis fer servir l’ApparkB està en les teves mans.

23. Puc rebre una factura sobre les meves despeses?

Pots consultar i descarregar els extractes que desitgis des de la teva àrea d’usuari. No enviem factures al teu domicili.

24. Té algun cost descarregar i fer servir l’App per estacionar a places Blaves o Verdes?

No, en cap dels dos casos. La descàrrega és totalment gratuïta per tu, i fer servir la aplicació igual, et cobrarem sempre les mateixes tarifes que mostra el parquímetre. Ni més ni menys.

25. Rebo un comprovant de conforme he pagat un tiquet d’estacionament? On el puc consultar? Durant quan de temps?

Si, reps un comprovant de tiquet digital en tots els casos. Podràs consultar els útlims tiquets des de la App i en paral·lel des del Web durant un any.

26. Què faig si he de recórrer una multa i vaig obtenir el tiquet mitjançant l’App?

Tens tota la informació al teu abast, ara ja no pots perdre els tiquets de paper d’abans. Tot queda a la teva àrea privada d’usuari.
 

27. Com puc entrar a la meva àrea personal de l’AREA a Internet?

És molt fàcil, únicament has d’entrar fent servir les dades amb les que vas crear el compte, correu electrònic i contrasenya. 

28. Què faig si canvio el cotxe?

És molt senzill, des de la teva zona d’usuari del web o des de l’apartat configuració de l’aplicació podràs donar d’alta i baixa els teus vehicles amb un clic. Primer has d’afegir la nova matrícula i desprès eliminar l’antiga.
 

29. Què faig en cas de no estar disponible la xarxa de telefonia mòbil?

De forma general sense xarxa mòbil no podràs fer servir apparkB. Prova d’activar el teu wifi i després fes l’estacionament.

30. Què faig en cas d'haver discrepàncies sobre les compres a l’extracte de moviments a Internet?

Et recomanem que un cop estiguis dins la teva àrea d’usuari vagis a l’àrea d’ajuda i suport. Si això no resolgués el teu dubte, allà trobaràs un formulari per enviar-nos la teva petició i et contestarem en un termini màxim de 48h laborables.

31. Puc comprar un tiquet fora de l'horari de servei d'estacionament regulat?

Si, es pot iniciar una operació d’estacionament fora d’horari de regulació, i es començarà a pagar a partir de que s’iniciï l’horari de pagament.

32. Puc fer una anul·lació de denúncia des de dins de l’App?

Si, però només les relacionades amb l'apparkB. És molt fàcil. Fes clic a la icona corresponent i anul•la en segons la denúncia.

33. No recordo on he estacionat, em pot ajudar l’App a trobar-lo?

Si, únicament situat sobre la icona en forma de cotxe i fes clic, automàticament d’indicarà en un plano on tens estacionat el teu vehicle.

34. Com puc configurar el temps de preavís conforme se m’està acabant el temps permès d’estacionament?

Des del teu smartphone, un cop estàs dins l’ApparkB, ves a la icona de Configuració/Ajustos i allà pots configura el temps com tu vulguis.

35. Com actua el vigilant d'AREA si no veu el tiquet tradicional a l’interior del vehicle? Em multarà?

Pots estar tranquil. El dispositiu que porten tots els vigilants d'AREA els permet comprovar en temps real si el teu vehicle ha obtingut tiquet digital corresponent. No t'has de preocupar.

36. On i com puc veure totes les transaccions efectuades amb detall?

Tota la informació la tens al teu abast un cop entris a la teva àrea d’usuari al web, al menú moviments. Des del teu smartphone també ho tens visible, consulta l’històric de moviments.

37. Com puc accelerar el procés d’obtenció de la tarifa?

El temps per obtenir una posició vàlida pot arribar als 60 segons en funció de la configuració de geolocalització del mòbil. Per escurçar aquest temps és recomanable activar les localitzacions per GPS i per xarxa, així com activar la comunicació WiFi.

38. Com veuré en l'extracte bancari el càrrec de pagament per l'estacionament fet amb l'APPARKB?

Depenent de la teva entitat bancària i tipus de targeta que utilitzis pel pagament pots veure-ho de dues maneres.
1.-Pots veure en l’extracte bancari un únic càrrec per l’import exacte del temps estacionat?
2.-Pots veure un càrrec pel temps màxim d’estada premés en la zona on has estacionat ( Prepagament dut a terme per la teva entitat bancària)  i tot seguit un abonament descomptant l’import pel  temps no utilitzat.