Preguntes freqüents ONaparcar Residents
01. Puc utilitzar ONaparcar Residents per estacionar com ‘no resident’?
No. L’aplicació només permet l’estacionament dins la teva zona de resident. Per estacionar fora de la teva zona de resident pots utilitzar l’aplicació apparkB.
02. Puc utilitzar ONaparcar Residents si no sóc resident de Barcelona?
No, en aquests moments l’aplicació només és vàlida a Barcelona.
03. Des d'on puc comprar un tiquet?
Pots comprar un tiquet des de qualsevol lloc on estiguis, però recorda que només és vàlid dins de la teva zona de resident.
04. Des de quin moment és vàlid un tiquet?
El teu tiquet és vàlid des de la data i hora que el confirmis i paguis fins la data que hagis seleccionat.
05. He de donar prèviament d’alta a l’AREA el vehicle que vull estacionar?
Per estacionar un vehicle és imprescindible que estigui donat d’alta a l’AREA. Si encara no està donat d’alta, ho pots fer a través d’aquest enllaç Si ja ho està, només cal que introdueixis la matrícula a l’apartat ‘Nou vehicle’ de l’aplicació.
06. Em cal posar algun comprovant horari/identificador o tiquet de paper al vehicle si pago pel mòbil fent servir l’aplicació?
No, estigues tranquil. Nosaltres ja tenim constància del tiquet digital que obtens amb el teu smartphone, ja no cal que posis cap tiquet a l’interior del vehicle.
07. Puc utilitzar el mateix usuari per aparcar diversos vehicles a la vegada?
Si, el sistema està pensat perquè puguis tenir diversos tiquets vigents dels teus vehicles simultàniament.
08. Puc instal•lar l’aplicació en diversos mòbils per aparcar un mateix vehicle?
Si, sempre que el teu terminal sigui un smartphone, amb sistema operatiu android o IOS.
09. Puc ampliar un tiquet d’estacionament?
Si, només has de prémer el botó ‘Ampliar tiquet’ i seleccionar la nova data de finalització.
10. Per quants dies puc comprar un tiquet d’estacionament?
Els que vulguis, però hem predefinit quatre opcions: Propers 7/30/90 dies o fins a final d’any.
11. Puc comprar un tiquet fora de l'horari de pagament?
Si, pots comprar un tiquet que començarà a ser vàlid a partir de l’inici de l’horari de regulació.
12. Com pago els tiquets d’estacionament?
A través de la targeta bancària que hagis introduït a la teva àrea d’usuari. El pagament de l’estacionament sempre es realitza un cop confirmis l’operació.
13. Com puc canviar la targeta bancària associada al compte ONaparcar Residents?
La pots canviar des de l’apartat ‘Configuració > Residents’ de l’aplicació.
14. Puc anul•lar una denúncia des de dins de l’aplicació?
Si, però només les relacionades amb ONaparcar Residents i que siguin per sobrepassar el límit horari. És molt fàcil: fes clic al menú lateral a l’apartat ‘Anul•lar denúncia’ i introdueix el teu codi d’avís de denúncia.
15. He pagat per 30 dies d’estacionament, puc deixar el vehicle estacionat en el mateix lloc tots aquests dies?
NO. Recorda que la normativa indica que pots tenir el teu vehicle estacionat al mateix lloc un màxim de set dies.
16. On puc veure quina és la meva zona d’estacionament i els seus límits?
Un cop seleccionat el vehicle amb el que vols estacionar, la pantalla et mostrarà tant el vehicle seleccionat com la teva zona d’estacionament. Si fas clic sobre el número de zona es dibuixaran els seus límits. De tota manera, la información del señal vertical és la que sempre preval.
17. He canviat de domicili, cal fer algun tràmit?
Si, has de comunicar el canvi de domicili. Ho pots fer seguint les indicacions que trobaràs en aquest enllaç. Recorda que el canvi serà efectiu el següent dia laborable d'efectuar la petició.
18. Què he de fer si canvio o vull afegir un nou vehicle?
En primer lloc, assegura’t que aquest vehicle està donat d’alta a l’AREA. Si no ho està, fes el tràmit a través d’aquest enllaç.
19. Què succeeix amb els meus tiquets de resident si canvio de zona d’empadronament?
En primer lloc , si segueixes residint a Barcelona has de notificar el canvi d’empadronament pels canals habituals de l’AREA. Un cop notificat el canvi d’empadronament, actualitzarem el codi de zona dels tiquets vigents perquè segueixin essent vàlids fins la data de pagament.
20. Què succeeix amb el meu tiquet d’estacionament si em venc el vehicle?
Els tiquets dels vehicles que canviïn de propietari deixaran de ser vàlids.
21. On puc veure les meves operacions anteriors?
A l’apartat ‘Historial’ situat a la pantalla principal del vehicle seleccionat.
22. Puc saber on tinc estacionat el vehicle?
Si, sempre i quan premis el botó ‘Recordar posició’, situat a la pantalla principal del vehicle seleccionat, en el moment d’estacionar.
23. On puc demanar informació i/o comunicar dubtes sobre l’aplicació?
Pots anar a l’apartat ‘Informació i ajuda > Suport Tècnic’ de l’aplicació on trobaràs un formulari per enviar-nos la teva petició i et contestarem el més aviat possible.
24. Què faig si canvio el cotxe?
És molt senzill, des de l’apartat configuració de l’aplicació podràs donar d’alta i baixa els teus vehicles amb un clic. Primer has d’afegir la nova matrícula i desprès eliminar l’antiga.
25. Haig d’activar la geolocalització (GPS) per utilitzar l’app?
Si, és necessari utilitzar el gps del teu smartphone per tal que l’app et mostri la localització del teu vehicle.
26. Puc veure des de l'aplicació tiquets d'estacionament obtinguts des del web o des del parquímetre?
Actualment no pots veure des de l'aplicació els tiquets d'estacionament obtinguts des del web o des del parquímetre.
27. Puc canviar l'idioma de l'aplicació?
Sí, des de 'Configuració' pots triar l'idioma de l'aplicació: català o castellà. Recorda que l'idioma d'instal·lació depèn del qual tinguis configurat al teu Smartphone.
28. Què succeeix si tinc un tiquet vàlid de més d'un dia i, posteriorment, perdo els meus drets de resident?
Si perds els teus drets de resident, és a dir, deixes d'estar empadronat a una zona d'estacionament regulat, deixes de tenir un cotxe donat d'alta a l'AREA o ets baixa al registre de l'AREA, el teu tiquet deixarà de ser vàlid a partir de la data en què es registri la pèrdua dels drets de resident.