GENERAL
01. Què és SPRO?
SPRO és l’aplicació per a professionals amb la qual podràs dur a terme operacions d’estacionament per a la distribució urbana de mercaderies de la metròpoli de Barcelona i la Zona Bus de Barcelona de manera còmoda i àgil.
02. Què ofereix SPRO?
Amb SPRO podràs utilitzar els serveis d’estacionament DUM i Zona BUS:
- Distribució urbana de mercaderies: Si ets un professional amb vehicle autoritzat, pots estacionar a les places DUM des del mòbil, de manera àgil i sense utilitzar el parquímetre.
- Zona Bus: Si ets un conductor d’autobús, pots estacionar a les Zones Bus de Barcelona sense haver d’utilitzar tiquets de paper. A més, també podràs utilitzar el servei de Zona Bus per aparcar als aparcaments d’autobusos del Park Güell i a l’Estació d’Autobusos Barcelona Nord.
03. On puc baixar SPRO?
Pots baixar aquesta app a l’App Store o a Google Play de manera gratuïta.
04. Com funciona?
Només has d’iniciar l’estacionament i seleccionar el codi de zona DUM o Zona Bus del lloc on siguis. Per a la DUM, el codi de zona el trobaràs en la senyalització vertical, juntament amb el tram en què hagis estacionat. Les zones Bus no disposen de codi de zona, però totes les places disposen de bona cobertura GPS.
05. On puc consultar i gestionar els meus tiquets?
Pots consultar i baixar els extractes que vulguis des de la teva zona d’usuari, o a l’app mateix, a l’apartat “Històric d’operacions”.
06. On puc consultar el meu historial d’operacions?
Pots consultar el teu historial d’operacions a l’apartat “Historial” o a la zona d’usuaris del web d’SPRO.
07. Què faig si tinc una incidència tècnica?
Dins del menú “Informació i ajuda” de l’app podràs seleccionar l’opció “Suport tècnic”, on trobaràs un formulari per enviar-nos la teva petició i et contestarem en un termini màxim de 48 h laborables.
08. Com actua el vigilant si no veu el tiquet tradicional a l’interior del vehicle? Em multarà?
No t’has de preocupar. El dispositiu que porten tots els vigilants els permet comprovar en temps real si el teu vehicle ha obtingut el tiquet digital corresponent.
09. Puc iniciar un tiquet des de qualsevol ubicació?
És molt important que activis l’estacionament des del teu vehicle o bé al costat. En el cas de DUM, sempre mirant prèviament quin és el codi DUM indicat al senyal, ja que l’hauràs d’indicar a l’app.
10. Puc registrar més d’un vehicle?
Sí. Pots afegir i eliminar vehicles des del menú “Els meus vehicles” de l’app o des de la zona d’usuari del web.
11. Puc utilitzar el mòbil per aparcar diversos vehicles alhora?
No, únicament pots tenir un tiquet vigent en el mateix moment.
12. Com puc configurar un avís de finalització de tiquet per temps màxim?
Pots activar un avís de finalització d’estacionament des de l’apartat de configuració de l’app.
REGISTRE I ZONA D’USUARI
13. Cal registrar-se per utilitzar SPRO?
Sense un compte d’usuari no podràs utilitzar cap servei; per tant, és imprescindible que t’hi registris per poder utilitzar els serveis. Així i tot, pots consultar la informació disponible al mapa, així com el sistema de previsió de places sense registrar-t’hi.
14. Quins tipus d’usuari hi ha?
Compte personal: Per a usuaris particulars que tenen un o més vehicles a la unitat familiar.
Compte d’empresa: Per a empreses o comptes de flota. Amb aquest compte, un equip de treball o de tècnics comercials pot gestionar els estacionaments d’una flota de vehicles. Per fer-ho, fa falta l’autorització prèvia d’un administrador de l’empresa, que dona d’alta tots els seus usuaris i vehicles associats.
15. Com em puc registrar a SPRO amb un compte personal?
T’hi pots registrar amb l’app, una vegada te l’hagis baixat, o bé al web. Hauràs d’emplenar les teves dades personals al formulari i rebràs un correu electrònic per verificar l’adreça.
16. Com em puc registrar a SPRO amb un compte d’empresa?
Si vols registrar un compte d’empresa, només ho pots fer des del web, emplenant les teves dades personals al formulari. Posteriorment, rebràs un correu electrònic per verificar l’adreça.
17. Què és un compte d’empresa?
Un compte d’empresa és un compte amb diversos usuaris gestionats per un administrador. Els usuaris podran utilitzar els serveis d’SPRO, sempre que l’administrador els hagi donat els permisos necessaris.
18. Què passa si no recordo el meu usuari o contrasenya?
Pots recuperar la contrasenya des de l’app SPRO mateix o des del web, i rebràs un correu electrònic en què s’indicaran els passos que has de seguir.
19. Què he de fer si vull donar de baixa el meu compte d’SPRO?
Ho pots fer des de l’app, a la configuració del teu usuari, fent clic a “Donar-se de baixa”. També pots fer-ho des de la teva zona d’usuari al web d’SPRO. En cas de ser usuari de compte de flota, ho haurà de fer l’administrador general del compte.
DUM
20. Qui pot estacionar a les zones DUM?
Com fins ara, únicament poden estacionar a les zones DUM els vehicles que determina el senyal: camions, furgons, derivats de turisme i vehicles mixtos de dos seients. Per tant, no poden estacionar-hi turismes que ja tenen zones verdes i blaves per als seus estacionaments.
21. Té cap cost utilitzar el servei DUM?
No, tant la baixada de l’app com el seu ús són totalment gratuïts. D’altra banda, si prefereixes enviar un SMS, té el cost establert segons l’operador de telefonia contractat per l’usuari.
22. Puc iniciar un tiquet fora de l’horari de regulació?
Sí, es pot iniciar una operació d’estacionament fora de l’horari de regulació i el comptador no es posarà en marxa fins que s’iniciï.
Assegura’t que fora de l’horari de regulació de la zona no estigui prohibit estacionar. Et recomanem que consultis el senyal d’inici del tram per verificar el tipus de plaça i els horaris de regulació.
23. Es pot prorrogar un tiquet vàlid en la mateixa zona?
No, l’objectiu de les places de DUM és fomentar la rotació i donar servei a més usuaris: per tant, una vegada arribis al temps màxim d’estacionament, hauràs d’abandonar la plaça.
24. Puc fer una anul·lació de denúncia DUM des de l’app?
No. En el cas del municipi de Barcelona, és possible anul·lar una denúncia mitjançant el parquímetre més pròxim.
25. Com funciona la predicció de places DUM?
SPRO incorpora un sistema predictiu de disponibilitat de places lliures d’estacionament regulat de zones DUM a Barcelona, per tal d’ajudar els usuaris a trobar aparcament en superfície. Només cal introduir la destinació i hora prevista d’arribada i SPRO et mostrarà la predicció de disponibilitat de places.
El color verd indica disponibilitat alta; el taronja, disponibilitat mitjana; i el vermell, baixa. Les zones marcades en gris no tenen dades de pronòstic.
26. Quins avantatges tinc si utilitzo un vehicle elèctric?
En el cas concret de vehicles classificats com a “Zero emissions” per la Direcció General de Trànsit autoritzats per a l’estacionament en places de DUM, la durada màxima serà de 30 minuts addicionals a allò que determini el senyal.
ZONA BUS
27. Qui pot estacionar a les zones BUS?
Els vehicles considerats com a autobús o autocar, és a dir, els automòbils que tinguin més de nou places inclosa la del conductor, destinats per la seva construcció i condicionament al transport de persones i els seus equipatges. S’inclou en aquest terme el troleibús, vehicle connectat a una línia elèctrica i que no circula per rails.
28. Té cap cost utilitzar el servei Zona Bus?
Sí, tot i que la baixada és totalment gratuïta, l’ús de les zones bus va associat a una tarifa publicada a les OOFF, ja sigui el pagament per minuts a les zones blaves (segons el tipus de zona i l’etiqueta mediambiental en variarà el preu) i en els aparcaments, o bé el pagament únic a les zones d’encotxament i desencotxament i aparcament del Park Güell.
29. Puc iniciar un tiquet fora de l’horari de regulació?
No, no es pot iniciar una operació d’estacionament fora de l’horari de regulació. L’app no permetrà obrir un tiquet si no s’està dins de l’horari de regulació.
Et recomanem que consultis el senyal d’inici del tram per verificar el tipus de plaça i els horaris de regulació.
30. Es pot prorrogar un tiquet vàlid en la mateixa zona?
No, l’objectiu de les places regulades de Zona Bus és fomentar la rotació i donar servei a més usuaris: per tant, una vegada arribis al temps màxim d’estacionament, hauràs d’abandonar la plaça.
31. Des d’on puc fer les reserves per a les parades que ho requereixen?
Al web de Zona Bus, a l’apartat Reserva parada o estacionament en entorns especials, a la pàgina principal mateix.
32. He fet una reserva per a una zona de parada amb reserva. Com la puc utilitzar?
Un cop arribis a la parada i seleccionis la parada corresponent a SPRO, l’app et demanarà que introdueixis el codi de reserva per poder iniciar l’estacionament. El codi de reserva el trobaràs al Voucher, que prèviament hauràs d’haver baixat des del web de Zona Bus.
33. Puc utilitzar SPRO als aparcaments de busos?
No, actualment SPRO no està habilitat per estacionar ni als aparcaments de busos del Park Güell ni als de l’Estació Barcelona Nord. Per fer aquestes operacions, pots seguir utilitzant els parquímetres que es troben a l’Estació Barcelona Nord i pots reservar plaça mitjançant el web de Zona Bus per aparcar al Park Güell.
34. Què he de fer si l’app em diu que no ha trobat cap zona d’estacionament propera a la meva ubicació?
Assegura’t que no sigui una zona exclusiva de residents, zona DUM, zona blava per a turismes o zona no regulada. Et recomanem que consultis el senyal d’inici del tram per verificar-ne el tipus de plaça i els horaris de regulació.
35. Puc fer una anul·lació de denúncia des de l’app?
Sí, si el codi de denúncia permet l’anul·lació i estàs dins del temps permès, podràs fer-la amb l’app. Accedeix a la icona amb els tres punts i selecciona “Anul·lar denúncia”. Aquesta funció només està disponible per a zones BUS.
36. Com funciona el semàfor de disponibilitat de places Zona Bus?
En algunes places, el servei Zona Bus incorpora un sistema de semàfor de disponibilitat en temps real de places lliures. Per veure’l, només cal mirar el mapa que hi ha a l’app i SPRO et mostrarà la disponibilitat de les places que ho permetin en temps real mitjançant un codi de colors: El color verd indica disponibilitat alta; el taronja, disponibilitat mitjana; i el vermell, baixa. Les zones marcades en gris no tenen dades de disponibilitat.
37. Hi ha límit d’estacionament a la zona blava d’autocars al Hub de Montjuïc?
No, de manera extraordinària, al Hub de Montjuïc es pot estacionar sense límit de pagament mentre estigui activa la Zona Blava Zona Bus (de dilluns a diumenge de 08:00 a 20:00). A la resta de la ciutat de Barcelona, el temps màxim d’estada per a operacions en Zona Blava Zona Bus és de dues hores.
38. Hi ha estacionaments d’autocars de llarga durada?
Sí, a l’Estació del Nord, c/ Ali Bei, núm. 80, i en els de la xarxa BSM de Moll d’Espanya, Pl. de l’Ictineu, s/n, i Garcia Faria, P. Garcia Faria, núm. 71, s’hi poden fer estacionaments de llarga durada. La informació sobre les tarifes es troba a la pàgina web de Zona Bus.
39. Estan segures les meves dades de la targeta bancària i del meu compte bancari en el sistema?
Sí, tota la informació està xifrada i compleix els estàndards de seguretat més exigents.
40. Com puc canviar la targeta bancària?
La pots canviar a l’app mateix, a la configuració de l’usuari, a l’apartat “Pagament”. També la pots canviar a la teva zona d’usuari del web d’Smou.