CONDICIONS D’ÚS SPRO
1. GLOSSARI
1.1 App o l’aplicació: es refereix a SPRO.
1.2 Serveis de Mobilitat de BSM i/o ITM: indiquen els serveis associats a la distribució urbana de mercaderies (DUM) i els serveis associats a la mobilitat turística (Zona Bus) accessibles des de l’aplicació SPRO, que són prestats per Barcelona de Serveis Municipals, SA, d’ara endavant BSM i/o la societat Iniciatives Tecnològiques de Mobilitat, d’ara endavant ITM.
2. CONDICIONS D’ÚS SPRO
Barcelona de Serveis Municipals, S.A. (en endavant, “B:SM”), és el proveïdor de l’aplicació mòbil anomenada SPRO (en endavant, l’aplicació”), amb CIF A-08765919.
Les presents condicions d’ús regulen les normes d’ús de l’aplicació mòbil per a l’àrea de distribució urbana de mercaderies i les zones bus destinades a la mobilitat turística (en endavant, “SPRO” o “Servei”) en tant que BSM és el proveïdor de la mencionada aplicació mòbil. En concret, es regulen els aspectes operatius de l’aplicació derivats de la utilització de l’aplicació per a telèfons mòbil intel·ligents “smartphones”.
Seguidament, es descriuen les condicions que regulen l’aplicació i que s’estructuren en els següents punts:
-
Accés a l’aplicació
-
Registre a l’aplicació
-
Alta a l'aplicació
-
Ús dels serveis de mobilitat DUM i Zona Bus de B:SM
-
-
Ús de l'aplicació mòbil
-
Preus i tarifes
-
Condicions d’anul·lació de denúncia del tiquet digital de Barcelona
-
Suspensió
-
Localització
-
Drets de propietat intel·lectual
2.1 Accés a l’aplicació
L’aplicació requereix l’ús de telèfons intel·ligents compatibles, la instal·lació de l’Aplicació Mòbil i d’accés a Internet (subjecte a les tarifes de connexió que pugui aplicar el seu proveïdor sobre les que B:SM i/o ITM no n’és responsable i revesteix de plena indemnitat). Algunes de les funcionalitats de l’aplicació no podran ser utilitzades en zones sense cobertura mòbil i/o quan no estiguin activats els serveis de dades del telèfon. En tal cas, l’usuari declara conèixer i acceptar que la utilització de l’aplicació no estarà del tot completa, al no poder-se rebre els avisos enviats al terminal o connectar-se a l’api proporcionada pels serveis web o a altres serveis. BSM i/o ITM no serà responsable, en cap cas, dels problemes ocasionats per l’eliminació o desactivació de l’accés a alguns dels serveis.
L'ús adequat de l'aplicació pot requerir l'obtenció d'actualitzacions de programari, per la qual cosa la persona usuària haurà d'instal·lar i utilitzar sempre l'última versió de l'aplicació mòbil.
Per descarregar i instal·lar l'aplicació SPRO i per consultar els diferents serveis de mobilitat, no serà necessari registrar-se a SPRO.
No obstant això, per poder fer ús del servei, és imprescindible DONAR-SE D'ALTA i OBRIR UN COMPTE DEL SERVEI.
En descarregar-se l'aplicació, la persona usuària haurà d'acceptar, de manera explícita, les condicions d'ús i la política de privacitat.
Els serveis de SPRO es dirigeixen a qualsevol persona major d'edat i la persona usuària és responsable de complir els requisits per a l'ús dels serveis de mobilitat proporcionats. Qualsevol ús que la persona usuària faci dels serveis està subjecte al compliment de la normativa vigent que li sigui aplicable.
En descarregar-se i utilitzar l'aplicació SPRO, la persona usuària manifesta i garanteix que té prou capacitat per subscriure aquest acord.
SPRO podrà recopilar certa informació de manera automàtica, que inclou, entre d'altres, la classe de dispositiu que utilitza, l'ID dels seus dispositius mòbils, el sistema operatiu, el tipus de navegador d'internet que fa servir i informacions sobre l'ús que fa del Servei. L'aplicació recopila informació sobre la ubicació del seu dispositiu mòbil (consulteu l'apartat 2.6 Localització).
La persona usuària pot desinstal·lar l'aplicació en qualsevol moment, d'acord amb el procediment que preveu el sistema operatiu del seu dispositiu.
2.2 Registre a l’aplicació
2.2.1. Alta a l’Aplicació
Per donar-se d'alta a l'aplicació SPRO com a persona usuària, s’han de proporcionar totes les dades de contacte que se sol·licitin, incloent-hi la identificació personal (NIF/NIE/Passaport) o social (CIF), el nom complet i, si escau, la raó social, una adreça de correu electrònic pròpia i vàlida, i un número de telèfon mòbil.
Així mateix, s’haurà d'activar el compte accedint a la pàgina de confirmació que apareixerà enllaçada al correu electrònic que B:SM li enviarà a l'adreça electrònica facilitada durant el procediment d'alta. Si la persona usuària no accedeix a aquest enllaç, el seu compte no s'activarà, ja que no es podrà verificar l'adreça electrònica proporcionada i aquesta serà considerarà com a incorrecta.
La persona propietària del compte pot triar entre dos tipus de registre: (i) compte personal, (ii) compte d'empreses. El compte personal permet fer estacionaments i pagament de serveis de mobilitat Zona Bus i DUM amb un únic vehicle alhora. El compte d'empreses permet que diversos usuaris puguin fer estacionaments i pagar serveis de mobilitat amb la mateixa targeta bancària. Això no obstant, cada persona usuària només pot estacionar un vehicle alhora.
La persona usuària administradora d'un compte d'empreses és la responsable d'introduir l'adreça de correu electrònic i de modificar o eliminar les dades identificadores (nom o àlies) i les restriccions (vehicles, condicions d'estacionament, etcètera) de les persones usuàries mòbils, que podran pagar els serveis de mobilitat de la zona bus amb càrrec a un mateix compte d’empresa.
La persona usuària administradora del compte d'empreses pot utilitzar la zona d’usuari al lloc web per crear usuaris mòbils addicionals al seu compte d'empreses, segons el procediment que es detalla a continuació: La persona usuària administradora introduirà l'adreça electrònica dels usuaris potencials, de manera les persones usuàries potencials automàticament rebran un enllaç mitjançant el qual l'usuari haurà de donar-se d'alta a l'aplicació facilitant les seves dades personals i contrasenya i acceptant les condicions d'ús del servei i la política de privacitat.
2.2.2. Ús dels serveis de l’Aplicació mobilitat Zona Bus de B:SM
Per poder fer ús dels serveis de mobilitat, cal activar-los individualment i, en cadascun dels casos, es demanaran les dades necessàries per poder activar el servei.
Pel que fa als serveis de mobilitat que necessitin disposar de les dades de pagament, la persona usuària haurà de proporcionar una targeta bancària, que es validarà a temps real. Per enregistrar la targeta de pagament associada al compte, se segueix un procediment segur de verificació que permet identificar-la (número, nom, venciment, CVV).
L’aplicació admet una única targeta bancària enregistrada per compte (tant si és un compte personal com d'empresa), de la qual sigui titular autoritzat una persona física (particulars o autònoms) o jurídica (societats, associacions...).
La persona propietària del compte pot modificar la targeta bancària enregistrada quan ho consideri convenient, mitjançant la mateixa aplicació o bé a través de la seva zona d’usuari. Cada cop que es registri un canvi, B:SM iniciarà el procés de verificació establert en els punts anteriors.
La persona propietària del compte s’obliga a donar informació fidedigna i a notificar qualsevol canvi en les dades personals, de pagament o de contacte del seu compte.
En cas de pèrdua o robatori de la targeta bancària, la persona propietària ha de notificar immediatament la baixa de la targeta a la seva entitat bancària, fet que evitarà que la passarel·la de pagament de l’aplicació pugui fer nous càrrecs a la targeta que s'hagi perdut o hagi estat robada, i degudament notificada.
2.3 Ús de l’Aplicació Mòbil
Per utilitzar el servei, les persones usuàries del sistema han de descarregar i configurar l'aplicació mòbil i iniciar sessió amb les seves dades d'accés.
L'aplicació SPRO és operativa sense iniciar sessió, però amb funcionalitats limitades.
Les funcionalitats disponibles sense iniciar sessió són: visualització de la ubicació de les diferents zones d'estacionament, així com informació d'aquestes, navegació pel mapa i previsió de places lliures d'estacionament regulat DUM.
Les funcionalitats que requereixen haver iniciat sessió són les següents: inici/fi d'estacionament, gestió de vehicles, notificacions, etcètera.
La persona usuària pot configurar la recepció de notificacions i avisos relacionats amb l'estacionament en curs mitjançant l'aplicació mòbil.
És possible que les persones usuàries mòbils no rebin aquests avisos, tot i estar configurats, per causes no imputables a B:SM (com ara, per falta de connectivitat, bateria baixa, etcètera).
La persona usuària del servei pot obtenir un tiquet digital mitjançant l'aplicació mòbil, amb prèvia descàrrega i configuració de la mateixa aplicació en un dispositiu compatible.
La persona usuària del servei només pot obtenir tiquets digitals vàlids per estacionar a les zones DUM i Zones BUS Barcelona per als vehicles que segons la normativa vigent estan autoritzats per fer ús d’aquestes places.
La descàrrega, registre, ús i manteniment de l'aplicació mòbil són totalment gratuïts i es poden fer a través dels mercats oficials d'aplicacions mòbils per als sistemes operatius de telèfons intel·ligents compatibles amb aquesta. B:SM es reserva la possibilitat de modificar aquestes condicions en qualsevol moment, després de notificar-ho, i ofereix la possibilitat a la persona usuària d'acceptar-les o rebutjar-les. En qualsevol cas, serà necessari que la persona usuària accepti les noves condicions d'ús per continuar utilitzant el servei.
2.4 Preus i tarifes
La descàrrega, registre, ús i manteniment de l'aplicació mòbil són totalment gratuïts i es poden fer a través dels mercats oficials d'aplicacions mòbils per als sistemes operatius de telèfons intel·ligents compatibles amb aquesta. B:SM i/o ITM es reserva la possibilitat, amb prèvia notificació, de modificar aquestes condicions econòmiques en qualsevol moment.
La contractació per part de la persona usuària dels serveis de mobilitat Zona Bus prestats per B:SM a través de SPRO està subjecta al pagament a B:SM dels serveis contractats. Les tarifes dels serveis de mobilitat de B:SM es publiquen de manera clara a l’aplicació SPRO.
2.5 Condicions d’anul·lació de denúncia del tiquet digital de Barcelona
Aquesta funcionalitat només està disponible per anul·lar els avisos de denúncies pel fet d'ultrapassar els límits horaris de Zona Bus Barcelona.
La denúncia només pot ser anul·lada dins del termini establert.
Si un vehicle no disposa de tiquet, no es permet fer l’anul·lació.
B:SM ofereix a la persona usuària del Servei, la possibilitat d'anul·lar la denúncia del seu vehicle a la ciutat de Barcelona un cop comprovades les condicions i els terminis legalment vigents per a l'anul·lació. L’anul·lació es pot fer a través de l’aplicació.
Com a persona usuària administradora es pot configurar si una persona usuària mòbil del seu compte pot anul·lar o no denúncies amb càrrec al compte facilitat.
L’aplicació permet anul·lar avisos de denúncies relacionats amb tiquets digitals i també tiquets físics.
A més a més, i en qualsevol circumstància, la persona usuària del Servei també es pot dirigir a un parquímetre per pagar i anul·lar una denúncia relacionada amb un estacionament fet mitjançant el Servei.
D’acord amb la legislació vigent, la persona denunciada és el titular del vehicle i no pas la persona usuària del Servei que hagi estacionat el vehicle utilitzant l’aplicació.
2.6 Suspensió
L'ús indegut, incorrecte o inapropiat de l'aplicació o el falsejament de les dades pot comportar que es bloquegi, de manera temporal o definitiva, l'ús de l'aplicació.
En cas de pèrdua o robatori del telèfon mòbil, la persona usuària administradora del compte ha de notificar-ho al seu operador de telefonia.
En qualsevol cas, la persona usuària pot operar des d’un altre terminal.
2.7 Localització
L'usuari accepta que l'aplicació SPRO recopila informació sobre la ubicació del seu dispositiu mòbil, i que, per funcionar, requereix que el seu dispositiu mòbil estigui encès, activat i amb cobertura.
Les dades de localització seran tractades per B:SM i/o ITM de manera anònima amb la finalitat de millorar els seus serveis o per fins relacionats amb la mobilitat.
La persona usuària pot revocar en qualsevol moment el consentiment de l'activació del servei de localització mitjançant l'opció corresponent del seu dispositiu.
En el cas de revocar el consentiment de l'activació del servei de localització, la utilització de l'aplicació serà incompleta, ja que alguns serveis no funcionaran.
2.8 Drets de propietat intel·lectual
L'aplicació SPRO pertany a Barcelona de Serveis Municipals, SA, amb CIF A-08765919 i domicili social a Barcelona, C/ Calàbria, 66, 08015 Barcelona, inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 34702, foli 138, full B-108.458. És una empresa pública participada íntegrament per l'Ajuntament de Barcelona que té per objecte la gestió de diversos serveis a la mobilitat.
3.- NORMES I CONDICIONS D’ÚS DEL SERVEI SPRO
La persona usuària del servei ha d’acceptar aquestes normes i condicions prèviament a donar-s'hi d'alta.
Les condicions d'ús genèriques d’aquesta aplicació estan protegides per la normativa legal vigent: Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre reutilització de la informació del sector públic, que transposa la Directiva 2003/98/CE del Parlament Europeu del Consell; Llei 29/2010, de 3 d’agost, sobre l’ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya; i Reial decret legislatiu 1/1996 , de 12 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de propietat intel·lectual.
Per a les controvèrsies que puguin sorgir en l’aplicació i la interpretació d'aquestes normes i condicions d’ús són competents els jutjats i tribunals de la ciutat de Barcelona, amb renúncia a qualsevol altre fur.
4.- DRETS I DEURES GENERALS DE LA PERSONA USUÀRIA
La persona usuària s'obliga a utilitzar correctament els recursos i la informació a la qual tindrà accés, i a destinar-ho únicament per a la prestació o bé l'obtenció del servei. Així mateix, autoritza la utilització de les seves dades per a les finalitats del servei i en els termes que s'indicaran més endavant. La persona usuària ha de comunicar a B:SM i/o ITM qualsevol incidència relacionada amb el programari o amb el funcionament del servei.
L'alta atorga la condició de persona usuària sense limitació temporal. No obstant això, tant la persona usuària com B:SM i/o ITM poden posar fi a la seva relació en qualsevol moment, després de comunicar-ho a l'altra part. B:SM i/o ITM pot donar de baixa a la persona usuària en el cas que constati que ha incomplert aquestes normes i condicions d'ús. B:SM i/o ITM es reserva el dret de deixar de prestar el servei notificant-ho a la persona usuària amb prou antelació per no crear-li cap perjudici. Ni B:SM, ni ITM, ni altres entitats o institucions promotores del servei, o amb les quals s’hagi signat un conveni per a la implantació, tenen cap responsabilitat en cas d’accident, conflicte entre persones usuàries o incompliment per part de qualsevol persona usuària seguint la normativa vigent. Correspon exclusivament a cada persona usuària assumir les responsabilitats i, si s’esdevé el cas, les sancions o les compensacions a tercers que siguin conseqüència d’una conducta contrària a aquestes condicions d’ús o a la normativa vigent.
4.1. Condicions generals dels serveis
Els serveis de SPRO es dirigeixen a qualsevol persona major d'edat i la persona usuària és responsable de complir els requisits per a l'ús dels serveis de mobilitat proporcionats. Qualsevol ús que la persona usuària faci dels serveis de mobilitat està subjecte al compliment de la normativa vigent que li sigui aplicable.
4.1.2 Condicions de pagament
La persona usuària administradora ha de fer els pagaments del servei mitjançant la targeta bancària enregistrada.
La modificació de la targeta associada al compte requereix que no hi hagi operacions obertes o pendents de cobrar.
La persona usuària pot consultar informació detallada de totes les operacions pagades amb el seu compte i filtrar-les segons diversos criteris de selecció i ordenació: períodes, vehicles...
En tots els serveis de pagament, en el moment d’introduir les dades d’una targeta bancària, B:SM farà, a tall de comprovació de l’estat operatiu de la targeta, un càrrec per un import inferior a 0,05 euros, que es retornarà a la persona usuària al cap de pocs minuts. Si es comprova que la targeta no està operativa, aquesta no quedarà enregistrada i no es podrà fer ús del servei de pagament de l’aplicació.
4. 2 Condicions d'ús d’estacionament
Els serveis de SPRO es dirigeixen a qualsevol persona major d'edat i la persona usuària és responsable de complir els requisits per a l'ús dels serveis de mobilitat proporcionats. Qualsevol ús que la persona usuària faci dels serveis de mobilitat està subjecte al compliment de la normativa vigent que li sigui aplicable.
Per començar a utilitzar el Servei, la persona usuària s'ha de situar al costat del vehicle i sol·licitar l'inici de l'estacionament. Després ha d'indicar la matrícula del vehicle i el codi de la zona on vol estacionar, que el trobarà al senyal vertical.
El temps d'estacionament es calcula amb el mode start/stop, de manera que la persona usuària ha d'indicar tant el moment d'arribada com el moment de sortida de la plaça d'estacionament mitjançant l'aplicació mòbil.
La persona usuària mòbil només pot tenir una operació d'estacionament simultània. No es permet que una mateixa persona usuària tingui dues operacions d'estacionament simultànies, encara que sigui per a vehicles o places diferents.
Tot i que l'aplicació mòbil assisteix la persona usuària a l'hora de seleccionar les condicions d'estacionament de la zona, la persona usuària és la responsable última de les condicions d'estacionament indicades en la seva petició d'estacionament: codi de zona, condicions horàries, temps màxim, etcètera.
Qualsevol error comès per la persona usuària en les condicions de l'operació d'estacionament que indiqui pot donar lloc a les sancions que estableix la legislació vigent.
El tiquet digital no eximeix del compliment de les limitacions horàries de la plaça ocupada per la persona usuària del servei. L'ús de l'estacionament un cop ha vençut aquest temps previst o quan s'ha excedit el temps màxim permès pot ser sancionat. No es permet la concatenació d'estacionaments dins d'una mateixa zona.
B:SM i/o ITM pot rebutjar una petició d'estacionament per diverses raons que, en qualsevol cas, s'indicaran a la persona usuària mòbil. A manera d'exemple, per condicions d'estacionament, per fora de servei, etcètera.
La persona usuària és responsable de verificar si la seva petició d'estacionament ha estat acceptada o rebutjada. En el cas que la petició sigui rebutjada, la persona usuària rebrà un avís al terminal. La confirmació de l'acceptació de la petició es visualitzarà perquè a l'aplicació començarà el còmput del temps d'estacionament.
La impossibilitat de veure informació o de rebre avisos sobre el tiquet digital en curs a l'aplicació mòbil no eximeix de les obligacions envers la plaça d'estacionament regulat. Això inclou qualsevol causa o incidència tècnica aliena a B:SM i/o ITM, adduïble al mateix dispositiu mòbil (estat, configuració, bateria, funcionament incorrecte del dispositiu, etcètera) o bé als canals o operadors de telecomunicació.
En el mode start/stop, per aturar el temps de l'estacionament en curs, la persona usuària s'ha de situar al costat de la plaça on té el vehicle i amb l'aplicació mòbil ha d'enviar una petició de fi d'estacionament de l'operació en curs.
La persona usuària és totalment responsable de mantenir en bon estat i amb prou bateria el seu propi telèfon mòbil per garantir que podrà finalitzar els tiquets d'estacionament que ha iniciat en mode start/stop. Si malgrat tot passés això, la persona usuària pot utilitzar qualsevol altre dispositiu mòbil compatible, descarregar l'aplicació mòbil, iniciar la sessió i posteriorment indicar la fi de l'estacionament de l'operació en curs.
La persona usuària rebrà un tiquet al mòbil en el qual s'indicarà l'hora d'inici i l'hora de finalització de l'estacionament, direcció i codi de zona.
En cas de pèrdua o robatori del telèfon mòbil, la persona usuària administradora del compte ha de notificar-ho al seu operador de telefonia i seguir operant des d'un altre terminal.
5.- ACTUALITZACIÓ I MODIFICACIÓ DE LES CONDICIONS D’ÚS
B:SM i/o ITM es reserva la possibilitat de revisar i modificar aquestes condicions legals en qualsevol moment. La persona usuària està subjecta a les polítiques i condicions vigents en el moment que utilitzi el servei, llevat que per llei o decisió de l'organisme competent s'indiqui el contrari. Qualsevol modificació d'aquestes condicions d'ús ha de ser notificada a la persona usuària i, en tot cas, és necessari que l'accepti per continuar utilitzant el Servei.
6.- PROCEDIMENT PER A SUGGERIMENTS, CONSULTES I RECLAMACIONS.
Per a qualsevol suggeriment, consulta, queixa o reclamació, la persona usuària es pot dirigir a l'apartat de suport tècnic de l'aplicació mòbil o a l'apartat de contacte del web www.areaverda.cat/es/spro o https://www.amb.cat/web/mobilitat/mobilitat-sostenible/zones-d-estacionament/zona-dum/aplicacio