Preguntes freqüents

01. Com puc treure el tiquet al parquímetre?

Amb el nou parquímetre Barcelona, només has de seleccionar la tarifa corresponent, introduir la matrícula del teu vehicle i realitzar el pagament.

Recorda que ja no és necessari deixar el tiquet físic dins el teu vehicle, ja que el vigilant d’AREA realitza la validació de la matrícula del vehicle estacionat de manera telemàtica. Tot i que, si vols, pots imprimir un rebut de l’operació realitzada.

02. La pantalla del parquímetre no s’encén.

Recorda que per activar la pantalla has de prémer el botó ‘Inici’ situat just a sota. Si després de prémer el botó la pantalla continua sense activar-se, utilitza el parquímetre més pròxim o contacta amb atenció al client al telèfon 93 706 48 00.

03. És necessari deixar el tiquet d’estacionament dins el cotxe?

Amb el nou parquímetre Barcelona ja no és necessari deixar el tiquet físic dins el teu vehicle, ja que el vigilant d’AREA realitza la validació de la matrícula del vehicle estacionat de manera telemàtica. Tot i que, si vols, pots imprimir un rebut de l’operació realitzada.

04. Necessito el meu tiquet d’estacionament. Com puc imprimir-lo al parquímetre Barcelona?

Després de completar l’operació, la pantalla et mostrarà l’opció ‘Imprimir rebut’. Selecciona aquesta opció per obtenir el teu rebut imprès. En cas de no haver-lo imprès en el moment, pots sol·licitar una còpia contactant amb atenció al client al telèfon 93 706 48 00.

Recorda que ja no és necessari deixar el tiquet físic dins el teu vehicle, ja que el vigilant d’AREA realitza la validació de la matrícula del vehicle estacionat de manera telemàtica.

05. M’he equivocat amb el número de la matrícula. Què puc fer?

Recorda que és responsabilitat de cada usuari introduir correctament les dades de la matrícula del vehicle pel qual s’obté un tiquet d’estacionament regulat. En cas d’error d’escriptura: si encara no has pagat, pots cancel·lar i tornar a fer el registre; si ja has pagat, hauràs d’obtenir un nou tiquet amb la matrícula del vehicle correcta.

06. M’he equivocat amb el tipus de zona d’estacionament. Què puc fer?

Recorda que és responsabilitat de cada usuari seleccionar correctament el tipus de zona d’estacionament per la qual s’obté un tiquet d’estacionament regulat. En cas d’error de selecció: si encara no has pagat, pots cancel·lar i tornar a fer la petició; si ja has pagat, hauràs d’obtenir un nou tiquet amb el tipus de zona d’estacionament correcte.

07. No puc pagar amb monedes al parquímetre.

Alguns dels nous parquímetres Barcelona només accepten el pagament amb targeta bancària. Per saber on és el parquímetre més pròxim pots consultar-ho al mateix parquímetre, al web d’AREA o pots contactar amb atenció al client al telèfon 93 706 48 00.

08. El parquímetre no em dona opció de treure tiquet d’area Verda o area Blava.

Cada parquímetre té configurat els tipus d’estacionament regulat presents en les seves immediacions. Recorda obtenir el tiquet d’estacionament al parquímetre més proper al lloc on has estacionat el teu vehicle.

09. On és el número de parquímetre en els nous parquímetres Barcelona?

Pots veure el número de parquímetre prement l’apartat ‘Ajuda’ situat a la part superior dreta de la pantalla del parquímetre.

10. Com a resident, quin és el número de dies màxim que puc pagar des del parquímetre?

Des del parquímetre pots obtenir els tiquets d’estacionament com a resident per un dia fins a un màxim de 20 dies laborables. Per obtenir terminis temporals més extensos, has d’utilitzar l’app smou.

11. Com trec un tiquet d’area DUM?

Activa la pantalla del parquímetre prement el botó ‘Inici’ i tria l’opció ‘area DUM’. Després, introdueix la matrícula del teu vehicle i el codi de la zona DUM on has estacionat el teu vehicle.

Recorda que ja no és necessari deixar el tiquet físic dins el teu vehicle, ja que el vigilant d’AREA realitza la validació de la matrícula del vehicle estacionat de manera telemàtica. Tot i que, si vols, pots imprimir un rebut de l’operació realitzada.

12. Soc usuari del servei Parquímetre de l’app smou, tinc un tiquet obert, però no puc finalitzar-lo des del meu mòbil. Què faig?

Activa la pantalla del parquímetre prement el botó ‘Inici’ i selecciona l’opció ‘smou’ situada a la part superior de la pantalla. Després, introdueix el teu usuari i contrasenya de l’app smou per accedir al teu tiquet digital obert i finalitzar-lo.

13. Com puc anul·lar una denúncia al parquímetre?

Si tens un avís de denúncia per sobrepassar el temps d’estacionament regulat que consta en el teu tiquet, pots anul·lar-lo des del parquímetre per un import de 9€.

Activa la pantalla del parquímetre prement el botó ‘Inici’ i selecciona l’opció ‘Anul·lar denúncia’ situada a la part superior de la pantalla. Després, introdueix el número d’avís de denúncia (situat a la part inferior dreta de l’avís groc) i, un cop validada, tria el mètode de pagament per pagar els 9€.

Recorda que, si l’avís de denúncia és per falta de tiquet d’estacionament, no és possible anul·lar la multa des del parquímetre.

14. No trobo cap parquímetre a la zona on he aparcat.

Hi ha més de 2.000 parquímetres repartits per les zones d’estacionament regulat de Barcelona. Si no detectes cap a simple vista, pots consultar des del teu telèfon mòbil la ubicació dels parquímetres més pròxims a la teva ubicació al web d’AREA (https://www.areaverda.cat/ca/planol-ubicacio-parquimetres) o trucar al telèfon d’atenció al client 93 706 48 00. Recorda que també pots obtenir el teu tiquet d’area Verda, Blava i d’area Resident a través de l’app smou.

15. Tinc un vehicle 100% elèctric. He de treure un tiquet d’estacionament regulat?

Sí, encara que el vehicle sigui 100% elèctric, has de treure el corresponent tiquet. Tens diverses opcions per fer-ho:

  • Obtenir el teu tiquet d’area Verda, Blava i el teu tiquet d’area Resident a través de l’app smou.
  • Obtenir el teu tiquet al parquímetre. Per fer-ho, activa la pantalla del parquímetre prement el botó ‘Inici’ i tria l’opció d’estacionament on hagis aparcat. Després, introdueix la matrícula del teu vehicle, el sistema verificarà la distinció ecològica del teu vehicle i s’aplicarà la bonificació corresponent.

16. Què és un tiquet d'estacionament Gremis?

És el tiquet corresponent a l'estacionament a les places Verdes amb la Tarifa Gremi. Per accedir a aquesta tarifa especial s'ha de ser agremiat a un Gremi o Associació Professional que hagi subscrit el conveni amb l'Ajuntament de Barcelona que permet adquirir una Targeta Professional que identifica a l'agremiat per accedir a la tarifa especial Gremis de l'area Verda.

17. El parquímetre del carrer mostra la pantalla 'Error de l'aplicació'. Què puc fer?

18. Com puc saber la ubicació d'un parquímetre físic pel seu número d'identificació?

Tens disponible la llista de parquímetres físics actius aquí:

Inici > Informació > Parquímetres > Altres serveis > Llista de parquímetres actius